Dette må du huske når du lager smoothie til barn

Smoothie
Foto: AP

Slik gjør du smoothien til et fullverdig måltid proppet med viktige næringsstoffer.

Stine Svarthe og Veronika Bjørnstad skriver om barn og ernæring for VG Familieklubben.

Vi anbefaler deg å lage smoothien selv, og bruke råvarer som inneholder karbohydrater, fett og protein. Når du lager hjemmelaget smoothie og setter den sammen etter våre tips, kan du føle deg trygg på at du gir barnet ditt et fullverdig måltid proppet med viktige næringsstoffer. Smoothie kan gis barn over 6 måneder.

1. Bær/frukt og grønnsaker

Godt modne bananer er ekstra søte og passer godt både for søtning og konsistens. Bruk frossen eller fersk frukt og bær, ananas, banan, blåbær, bringebær, bjørnebær,...

Det er helt gratis å lese videre.

Meld deg inn for å lese resten av artikkelen og få tilgang til mye annet spennede innhold - helt gratis.
  • Tilgang til eksperter
  • Tester av familierelaterte produkter
  • Rabatter

Som medlem får du blant annet eksklusive tilbud som:
Treff lege via videosamtale, hvor enn du befinner deg - Medlemstilbud: Gratis for barn
Får du skoleferie-kabalen til å gå opp? - Medlemstilbud: 20% rabatt

Gard Steiro

Ola E. Stenberg

Marthe O. Reienes

Alexander Hagen

Verdens Gang AS

E-post: familieklubben@vg.no
Sentralbord: 22 00 00 00

Personvernerklæring og informasjonskapsler (cookies)

Kopiering av materiale fra VG Nett for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale

Chat med en jordmor nå, gratis
Jordmor
Gravid, eller nybakt mamma?
Det er naturlig å ha mange spørsmål
Annonsørinnhold

For å starte chat må du enten eller bli medlem gratis.