Dette må du huske når du lager smoothie til barn

Smoothie
Foto: AP

Slik gjør du smoothien til et fullverdig måltid proppet med viktige næringsstoffer.

Stine Svarthe og Veronika Bjørnstad skriver om barn og ernæring for VG Familieklubben.

Vi anbefaler deg å lage smoothien selv, og bruke råvarer som inneholder karbohydrater, fett og protein. Når du lager hjemmelaget smoothie og setter den sammen etter våre tips, kan du føle deg trygg på at du gir barnet ditt et fullverdig måltid proppet med viktige næringsstoffer. Smoothie kan gis barn over 6 måneder.

1. Bær/frukt og grønnsaker

Godt modne bananer er ekstra søte og passer godt både for søtning og konsistens. Bruk frossen eller fersk frukt og bær, ananas, banan, blåbær, bringebær, bjørnebær,...

Det er helt gratis å lese videre.

Meld deg inn for å lese resten av artikkelen og få tilgang til mye annet spennede innhold - helt gratis.
  • Tilgang til eksperter
  • Tester av familierelaterte produkter
  • Rabatter

Som medlem får du blant annet eksklusive tilbud som:
Få oversikt over hverdagen etter sommeren - Medlemstilbud: 20% rabatt
La barna sparke seg rundt i sommer med Micro sparkesykler - Medlemstilbud: 20% rabatt
Gratis navnelapper til alle medlemmer - Fordel: Gratis navnelapper!
BLI KLAR TIL BARNEHAGE- OG SKOLESTART MED GRATIS NAVNELAPPER
Samle hele familien på ett abonnement med FamiliePakka fra OneCall - Medlemstilbud: 2 måneder gratis*
Eksklusivt tilbud på FamiliePakka: OneCall spanderer de to første månedene med FamiliePakka

Gard Steiro

Ola E. Stenberg

Marthe O. Reienes

Alexander Hagen

Verdens Gang AS

E-post: familieklubben@vg.no
Sentralbord: 22 00 00 00

Personvernerklæring og informasjonskapsler (cookies)

Kopiering av materiale fra VG Nett for bruk annet sted er ikke tillatt uten avtale